Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Spin Srbija

Komentari (3) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 četvrtak, 18 decembar 2008 21:13
Željko Paunović
Šta se može zaključiti iz ove kratke analize? Većina „spin doktora“ su narodski rečeno – lažovi i prevaranti! Čak i sam naziv „spin doktor“ služi da se zamagli suština - kada hoćete da nešto sakrijete, dovoljno je da upotrebite strani izraz koji je većini nerazumljiv kako bi postigli svoj cilj. Pitajte svoje prijatelje i poznanike šta znači izraz „spin doktor“, pa ćete videti koliko njih to zna. Jedini koji u ovoj analizi nije okarakterisan na taj način (ne ulazim u tačnost analize, niti dobre namere autora) jeste Vojislav Koštunica. On je opisan kao neko nespretan, prostodušan, nevičan takvim zakulisnim radnjama i podmetanjima. Da li je to negativna karakteristika? Sudeći po reakciji naše javnosti na besomučnu negativnu kampanju koja je vođena protiv V.Koštunice (najbolje oličena u podsmešljivom izrazu „neobavešten“), izgleda da jeste. I zaista, kod nas su se ljudi oduvek divili „spretnim“ i „snalažljivim“ osobama (čitaj lopovima, secikesama i prevarantima). Bilo kako bilo, Srbi izgleda uvek sve rade težim putem, pa će tako na teži način morati i da savladaju životnu mudrost koju su, čini mi se Kinezi, pretočili u izreku: „Sve ljude možete lagati neko vreme. Neke ljude možete lagati sve vreme. Ali, ne možete sve ljude lagati sve vreme“. Tako će i Srđan Šaper, Nebojša Krstić, Dragan Đilas i drugi predsednikovi „drugari sa ćoška“ jednog dana morati da prihvate činjenicu da je upravljanje državom, jednom rečju politika, mnogo ozbiljniji i odgovorniji posao od marketinga i da se ne može obavljati na taj način. Drugim rečima, car je go, hteli to oni da prihvate ili ne.
Preporuke:
0
0
2 četvrtak, 18 decembar 2008 23:10
Milena
Ono što ovoj analizi o političkom spinivanju nedostaje jeste ukazivanje na važnost nametanja političkog okvira, rama (frame). To je dominanatna politička pozicija koja vam omogućava da diktirate sam okvir odnosno teme o kojima će se na jednoj političkoj sceni raspravljati. Ova pozicija stiče se preko medija. Nju u Srbiji ima DS i koristi je za temu EU integracija. Zato danas imate 20% birača koji su kategorično protiv ulaska u EU ali nemate nijednu političku opciju koja se za to eksplicitno zalaže. Moguće je zalagati se za priznanje nezavisnog Kosova ali nije moguće ići protiv srpske političke "Svete krave" EU. Ova situacija je dokaz da je gospodin Šaper majstor svog zanata i titula spin doktora ne sme mu biti uskraćena.
Još bih dodala da ovaj salto naprednjaka (Nikolića i Vučića) nije njihovih ruku delo već dobre medijske i političke potpore koju im je DS (alfa stranka) ustupila, videvši već u tome svoj interes.
Takođe, vezano za gospodina Koštunicu, retko je ko primetio da je ministar Vuk Jeremić u gostovanju u Utisku nedelje izgovorio jednu rečenicu: "Predsednik (misli na Tadića) nije bio obavešten!" Gospodin Koštunica je u medijskom smislu žrtva strahovito lošeg marketinga (i uopšte organizacije) DSSa i neverovatnog medijskog pritiska i provokacija kojima je bio izložen, posebno kada je pokušavao da izađe iz datog političkor okvira (EU i zalaganje za odbranu Kosmeta).
No, to je politika, a kome je do morala u politici - neka ide u NSPM!
P.S. zamislite da je politički okvir iz koga se ne bi smelo izaći očuvanje sopstvene države i borba protiv kriminala i korupcije?!
Preporuke:
0
0
3 utorak, 23 decembar 2008 16:45
Andžić D.
"Predsednik (misli na Tadića) nije bio obavešten! Gospodin Koštunica je u medijskom smislu žrtva strahovito lošeg marketinga (i uopšte organizacije) DSSa i neverovatnog medijskog pritiska i provokacija kojima je bio izložen, posebno kada je pokušavao da izađe iz datog političkor okvira (EU i zalaganje za odbranu Kosmeta). "
Apsolutno se slažem,kao da sam ja ovo napisao.DSS mora da poradi na marketingu,Koštunici ovo očito nije omiljeno ali mora se,ne mora svaki marketing da bude prljava propaganda,to je posao kao i svaki drugi.Ozbiljni ljudi koji se bave marketingom znaju,da se neodgovorhim i nečasnim poslom u ovoj delatnosti stiče samo kratkoročna prednost,marketing stručnjak se nalazi u istim moralnim dilemama kao advokat,a za svakog postoji nepristojna ponuda,samo je treba odbiti.
Koštunica nesme imati odbojnost prema ovome,jedino uz izuzetno jak marketing i njegov lični, i njegove stranke može se vratiti,gde mu je mesto.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner